استاد خسروی درواکنش به افزایش قیمت زعفران:
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
استادخسروی درواکنش به افزایش قیمت۲۵۰ هزار تومانی زعفران:

تعلل در خرید تضمینی بازار دلالان زعفران را رونق داد

نماینده مردم تربت حیدریه ،مه ولات و زاوه درمجلس، با تأکید براینکه متولی اصلی بخش زعفران وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: دلالان با تعلل مسئولان در تعیین خرید تضمینی زعفران ازشرایط بحرانی زعفرانکاران نیزسوءاستفاده کرده وبا خرید فله ای زعفران از کشاورزان هم موجب بی ثباتی قیمت دربازارهای داخلی و هم به کاهش بازارهای صادراتی دامن زده اند.

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درواکنش به افزایش قیمت250 هزار تومانی زعفران درطی سه روز گذشته، گفت: متأسفانه تا به امروز تصمیم گیرنده اصلی قیمت زعفران در بازارهای داخلی واسطه گران و دلالان هستند و تصمیم گیرنده اصلی برای تنظیم قیمت زعفران که دراختیارمجمع وزارت جهاد کشاورزی و کانون وابسته به زعفران کاران نیز باشد اکنون در بازارهای داخلی وجود ندارد.

نماینده مردم تربت حیدریه ،مه ولات و زاوه درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عملکرد ضعیف مسئولان دولتی منجر به راهیابی دلالان به این حوزه شده است،تصریح کرد: قطع قیمت خرید تضمینی زعفران ازسوی دولت موجب شد که هزینه های تولید زعفران برای کشاورزان بسیار بیشترازدرآمدهای حاصل از فروش آن باشد که این امر برای کشاورزان نه تنها سودآوری نداشت بلکه با ضررهم مواجه شدند.

این نماینده مردم درمجلس نهم ،اظهار داشت: دلالان و واسطه گران از شرایط بحرانی زعفرانکاران نیز سوءاستفاده کرده وعلاوه برخرید فله ای زعفران از کشاورزان موجب بی ثباتی قیمت در بازارهای داخلی شده اند که این مهم منجر به کاهش بازارهای صادراتی نیزشده است.

غفلت مسئولان در راه اندازی بورس بین المللی زعفران

خسروی ،با بیان اینکه طبق قوانین تجارت بین المللی هرکشوری که ۵۲ درصد از محصولی را تولید و به بازار جهانی عرضه کند می تواند بورس بین الملل داشته باشد،افزود: در بورس بین الملل علاوه بر شفاف سازی قیمت ها نسبت به عرضه و تجارت و بسته بندی محصول تصمیم گیری جهانی می شود به طوری که می توان در بازار تولید و مصرف جهانی قرار گرفت.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با انتقاد ازعملکرد ضعیف مسئولان دولتی درصادرات زعفران،تصریح کرد: ۹۵ درصد ازطلای سرخ جهان توسط ایران تولید می شود اما متأسفانه به علت عملکرد ضعیف مسئولان دولتی،کشور بورس بین المللی برای صادرات زعفران دراختیارنگرفته که این امرمنجربه کاهش سهم ایران ازگردش مالی زعفران دربازارهای جهانی و نیز بی ثباتی قیمت در بازارهای داخلی شده است.

 وی، با تأکید براینکه متولی اصلی بخش کشاورزی به ویژه زعفران وزارت جهاد کشاورزی است،افزود: قانون طرح انتزاع و تمرکزوظایف که ازمفاد آن صادرات، تنظیم بازاروصنایع تبدیلی بخش کشاورزی است باید ازوزارت صنعت و معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی بازگردانده شود که متأسفانه به علت نبود دستگاه تخصصی دربحث حاکمیت و نظارتی تا به امروز این اقدام صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به اینکه کشوربا صادرات زعفران می تواند درآمدی معادل صادرات نفت داشته باشد،گفت: دولت جدید باید قیمت خرید تضمینی مناسبی برای زعفرانکاران تخصیص دهد و طبق قانون صندوق حمایت از تولید محصولات کشاورزی از جمله زعفران از کشاورزان حمایت عملیاتی کند وکشوررا دراین زمینه به استقلال اقتصادی برساند.





تاریخ: شنبه 29 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 65
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 97
بازدید ماه : 442
بازدید کل : 110181
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت